Actueel IT Onderwijs

Luna Casino No Deposit Bonus Nederland Review Zelfs een ontbrekende nummer of letter in een portemonnee adres kan leiden tot een verlies van munten. Slot Golden Ticket By Playn Go Demo Free Play Andere populaire methoden zijn iDebit, een ander Canadees bedrijf, en Interac. Slot Amazing Factory By Playtech Demo Free Play
Het practoraat De mbo’er als onderzoeker is verbonden aan ROC van Amsterdam & Flevoland
Het begrip ‘onderzoek’ lijkt niet veel studenten aan te spreken maar een uitwerking van een onderzoekende houding leidt wel tot enthousiaste reacties. Studenten willen wel onderzoek doen vooral omdat ze ook verantwoordelijk willen zijn voor mogelijk oplossingen in de zich snel veranderende samenleving. Als je als docent studenten onderzoek wil laten doen, komen vragen op als: Hoe maak je verbinding met de praktijk, het hbo en wo? Hoe zorg je ervoor dat de student eigenaar is van het project? Het practoraat wil een leergemeenschap vormen waarin docenten onderling elkaar gaan inspireren of versterken en waarin docenten de mogelijkheid krijgen om verder te professionaliseren op het gebied van onderzoek.
In de praktijk zijn een aantal uitdagingen die we met een onderzoekende houding van mbo’ers constructief kunnen aanpakken. Allereerst de tekorten op de arbeidsmarkt van zorg en welzijn. Een andere uitdaging is de verschuiving van zorg naar welzijn. Welzijn vraagt meer aandacht dan zorg omdat cliënten meer belang hechten aan hun welzijn dan aan de zorg maar ook omdat zorg afhankelijk is van welzijn. Tenslotte is er nog steeds een kloof tussen school en praktijk en ook tussen de verschillende opleidingen. Voor elke opleiding is het belangrijk dat er samenhang is tussen wat de studenten op hun stage of hun werk leren en wat ze in de klas leren. Hierbij spelen hbo en wo ook een rol: je wil dat nieuwe kennis en inzichten een plek vinden in de praktijk maar ook op school.
Voor dit practoraat is de centrale onderzoeksvraag is: Hoe begeleid je een mbo’er bij het doen van onderzoek?
De mbo’er kan begeleid worden door de docent maar soms ook door iemand anders: een onderzoeker, een professional in de praktijk of een student van een andere opleiding.
Om deze centrale vraag te beantwoorden splitsen we het op in een aantal deelvragen op basis van vier onderzoekslijnen: de mbo’er als onderzoeker, de meerwaarde voor de praktijk, de persoonlijke ontwikkeling van de student en het repertoire van de docenten en andere begeleiders.
1. De mbo-er als onderzoeker
2. De meerwaarde voor de praktijk:
3. De relatie met de persoonlijke ontwikkeling van de student
4. Het repertoire van deze begeleiders en ondersteuners
ROC van Amsterdam & Flevoland
CvB: Fraijlemaborg 141
1102 CV Amsterdam
Practor
Ben je enthousiast geworden door het lezen van deze pagina?
Klik dan op de button hieronder om het stappenplan te bekijken om een practoraat te starten.
Lees hier het stappenplanROC van Amsterdam
Opaallaan 25
2132 XV Hoofddorp
ROC van Amsterdam
Opaallaan 25
2132 XV Hoofddorp
Bekijk hier alle practoraten en lees meer over de onderwerpen en activiteiten.
Bekijk alle practoratenCopyright: Alle rechten voorbehouden © 2025 | Op ‘Practoraten’® is handelsnaamrecht, auteursrecht en merkrecht van toepassing.