Actueel IT Onderwijs

Vorige week zijn de Calls for proposals voor het NRO onderzoeksprogramma Kennis voor onderwijs van de toekomst gepubliceerd. Dit onderzoeksprogramma is gebaseerd op de thema’s van de Kennisagenda voor het onderwijs.
Wil jij als lid van een beoordelingscommissie de binnenkomende onderzoeksaanvragen mee beoordelen? Meld je dan nu aan!
De beoordeling van de verschillende subsidieaanvragen voor onderzoek verloopt volgens een vaste procedure. Op deze pagina lees je hoe het indienen en beoordelen van een onderzoeksaanvraag in zijn werk gaat.
Voor de beoordelingscommissie van deze aanvragen zoeken wij vooral mensen uit de onderwijspraktijk en het onderwijsbeleid. Zij letten speciaal op de relevantie van het onderzoek voor scholen en of het onderzoek kan bijdragen aan het verbeteren van het onderwijs.
Om het werk van de commissie te ondersteunen, organiseert het NRO bijeenkomsten waar de leden met elkaar kennismaken en nuttige tips krijgen over het commissiewerk en de toepassing van de beoordelingscriteria.
Leden van een beoordelingscommissie krijgen een vergoeding voor eventuele reis- en verblijfskosten en vacatiegeld voor deelname aan een beoordelingsvergadering.
Via dit formulier (https://www.nro.nl/lid-worden-van-een-beoordelingscommissie) meld je je aan voor een beoordelingscommissie. Vermeld bij ‘overige opmerkingen’ dat je aanmelding het onderzoeksprogramma Kennis voor onderwijs van de toekomst betreft.
Wil je eerst meer weten? Neem dan contact op met ons via programmaraad@nro.nl of bel naar 070-344 05 14.
Ben je enthousiast geworden door het lezen van deze pagina?
Klik dan op de button hieronder om het stappenplan te bekijken om een practoraat te starten.
Lees hier het stappenplanROC van Amsterdam
Opaallaan 25
2132 XV Hoofddorp
ROC van Amsterdam
Opaallaan 25
2132 XV Hoofddorp
Bekijk hier alle practoraten en lees meer over de onderwerpen en activiteiten.
Bekijk alle practoratenCopyright: Alle rechten voorbehouden © 2025 | Op ‘Practoraten’® is handelsnaamrecht, auteursrecht en merkrecht van toepassing.